]]>
خواطر :
(مقولة لجد والدي، رحمه الله ) : إذا كان لابد من أن تنهشني الكلاب ( أكرمكم الله)...الأجدر أن اسلم نفسي فريسة للأسود ...   (بلقسام حمدان العربي الإدريسي) . 

لو سمحت ممكن دقيقه

بواسطة: عبدالمنعم محمد غازي  |  بتاريخ: 2013-11-26 ، الوقت: 17:41:05
  • تقييم المقالة:

مره كنت في المستشفي ايام حكم طنطاوي وبعد ما خلصت التحليل اللي كان طالبه مني الجيش اللي هوه تحديد فصيلة الدم . مشيت من قدام حضانه وسمعت مدارسه في الحضانه بتقول بصوت عالي جدااا وكانها في ثوره حقيقيه والكل يردد معاها تقول للاطفال بكل قوة من الصوت يسقط يسقط حكم العسكر . ايوه بنهتف ضد العسكر . يسقط يسقط حكم العسكر . انا معرفش ايه حصلي بعدها حاسس اني انا حد وقفني مره واحده وبقيت بسمع الهتاف بتاع المدرسه والاطفال بتقول وراها بكل قوة من الصوت يسقط يسقط حكم العسكر انا اللي كان ماشي معاه واحد عندو زي 35 سنه كان بيخلصلي الورق بتاعي بقيت سامع صوت المدرسه وهيه بتردد بقوه وبقوله انتااا سامع هيه بتقول ايه بيقولي اه سامع وسامع كويس لان زمن السكوت خلاص انتهي . كنت ماشي فرحان جداا اني سمعت الصوت ده مدرسه بتعلم معني الحريه لاطفال عندهم 3 او 4 سنين  بتعلمهم ازي متسكتش عن الحق . كان احساس رووووعه جدااا اول ما سمعت الصوت ده .

علم طفلك وهوه لسه صغير ان الحريه مفيهاش سكوت متعلمهوش انو يسكت عن الحق مش كل حاجه 2 في 2 يبقي 4 علمو عن الحريه واحترام الغير . علمو عن الوطن وحب الوطن .

» إضافة تعليق :

لكي تتمكن من التعليق يجب عليك تسجيل الدخول
البريد الالكتروني
كلمة السر  
او يمكنك الدخول والتعليق عن طريق فيسبوك او تويتر
 انشر التعليق على حائطي في فيسبوك او على صفحتي بتويتر
علق مع فيسبوك       الدخول عن طريق تويتر
او يمكنك التعليق بإستخادم اسم مستعار
اسمك المستعار:
آضف تعليق