]]>
خواطر :
اسقيني كاس من رحيق ذكرى وجودك ... لا تتركيه يجف ،كلما جف الكأس ازداد الحنينُ...و لا يطفي شعلة الفؤاد سوى كأس الحنين...   (بلقسام حمدان العربي الإدريسي) . 

جاوبنى بصراحة

بواسطة: اسلام رمضان  |  بتاريخ: 2012-10-23 ، الوقت: 19:10:37
  • تقييم المقالة:

 

جاوبنى بصراحة  
تعودت أن أكتب مقالاتى ما أستطعت بالعربية الفصحى ولكنى اليوم سوف أكتبها بالعامية لانى لا أرى داعى أن أكتبها بالفصحى لأنها للشعب المصرى هو حوار بينى وبين الشعب الذى أعيش معه فى بلد واحدة حوار بينى وبين شباب هذا الشعب فقط ولا أريد غير إجابة تشفى غليلى وشيطانى
  أنت أيها الشاب ماذا تشعر وهى نائمة على كتفك بين الناس ولا يهتم بما وكيف يينظر إليك الناس على إنك زانى من وجهة نظر الشيخ وعلى أنك شهوانى ومراهق وبرجوازى متعفن من وجهة نظر الفليسوف وعلى أنك لا تملك الحياء من وجهة نظرى أنا وإذا لم تستحى فأفعل ما شئت ولكن أجب على الآن ما هو شعورك عندما ترى أختك نائمة على كتفى ....؟ ولا تقول لى لماذا لا أحاسب الفتاة هنا لأنى سأجيبك أن الشهوة عشرة أجزاء واحد منهم عندك والباقى عند الفتاة فمن الطبيعى (..........)أكمل أنت الجملة.. وأنت لماذا بنطلونك عند رجلك مش عند وسطك وملابسك الداخلية باينة ولا لازم تكون ملونة مستفاد أيه ولا حاسس بأيه وأنت متكتف كده ومش عارف تمشى ولا عاجبك الأستايل بس خد بالك زى ما عجبك الأستيل أعرف كمان أن مصدره ومخترعة شاذ وأنهم بيتعرفوا على بعض من البنطلون الساقط ....؟ وأنتى ليه لبسك كله ضيق وعريان طب أيه لزمتها الطرحة والحجاب إلى على دماغك ؟ مالوش لازمة والله ولا شعرك وحش فلبساه بس عشان كده عشان تخبى بيه وحاشة شعرك ومن تحت عريانة أكنك مش لابسه حاجة برده مستفاده أيه وبتعملى ليه كده لو فاكرة أن كده بيذيدك أنوثة لما تلبسى ضيق وتعرى جسمك عايز أقولك أن القرود أكثر أنوثة عنك وأنت أيه البناطيل العجيبة اللى أنت بتلبسها دى بنطلون إسكينى موف وأحمر وأخضر أيه بتنزل عادى كده بيهم فى الشارع يعنى عادى طب وفين الرجولة اللى فى دمك يا أخى بس أقولك حاجة مش هتصدقها بجد أنت لما بتلبس البنطلون ده فى الحقيقة بيذودك أنوثة ؟؟؟؟ وأنتوا ليه كنت زعلان على نشر الفيلم المسئ لنبى الإسلام محمد وأنتوا أكثر شعب متحرش فى العالم وتانى شعب متفرج على أفلام (.....)فى العالم مش عيب عليك تبقى منافق ولا أنت أيه رأيك؟؟؟؟؟؟؟؟ وأنتوا ليه بتكسلوا تقراءوا ولا حتى تتفرجوا على حاجة مفيدة ولا تشغل مخك ومتبقاش قرد للغرب أيه مشكلتك أنك تشغل مخك مش هتموت والله بالعكس دا انت هتحب الشعور ده أوى بس ليه مش بتحاول تستعمله ؟؟ وأنت وأنتى ليه علطول بتحبط صاحبك لو أكتشف حاجة ولا نفسه يبقى حاجة ولا حتى بيتمنى حاجة ليه مش بتحاول تساعده ولو حتى بكلمة (دا الكلمة الطيبة صدقة يا أخى ) ولا حتى بأبتسامة ودعاء أيه مشكلتك أنك تعمل كده يعنى ؟؟؟؟
... المقالة التالية »
  • طيف امرأه | 2012-10-24

    اسفه صراحة وليست صراخة ...وكلمة الشهامة نسيت حرف لام ,,

    بكل حال كتبت بسرعة فاعذرني ولدي الطيب

    شكرا لكم بحجم السماء

     

  • طيف امرأه | 2012-10-24

    صراخة ,,

    كلمتك جدا جريئة ,,ورائعة بكل معنى الروعة

    اتدري لما ؟؟!

    لانها من شاب بمثل عمرك يستهجن كل ما هو بذيء وأخلاق رخيصة مستمدة من قلة التفكير وقلة المعرفة والدراية

    وانبهاره بما هو رخيص يردنا من الغرب بلا تمييز

    ولن أقول الايمان ,,فلو كان مؤمنا او مسلما لا يقبل ابدا بفعل تلك الحركات ,,حتى الرجولة تنتقص

    في زمن الجاهلية العربي كان يتصف بالرجولة واشهامة ,, والشرف والان

    لا ادري ما اقول ؟؟؟! تركتها لك ولدي النقي  لتضيف ما تريد ......

    سلمتم من كل سوء وذل وإهانة وبعد عن الدين والاخلاق

    طيف بكل تقدير لكم ولدي البهي

     

     

» إضافة تعليق :

لكي تتمكن من التعليق يجب عليك تسجيل الدخول
البريد الالكتروني
كلمة السر  
او يمكنك الدخول والتعليق عن طريق فيسبوك او تويتر
 انشر التعليق على حائطي في فيسبوك او على صفحتي بتويتر
علق مع فيسبوك       الدخول عن طريق تويتر
او يمكنك التعليق بإستخادم اسم مستعار
اسمك المستعار:
آضف تعليق