]]>
خواطر :
الحياة الدنيا مثلها امرأة ، تراها من بعيد جمالا براقا لتكتشف أن كل شيء فيها مصطنع ... من رموش العين إلى احمرار الخدين والشفتين إلى طاقم الأسنان الناصع البياض...   (بلقسام حمدان العربي الإدريسي) . 

الوحدة

بواسطة: George Melkonian  |  بتاريخ: 2012-09-24 ، الوقت: 11:47:43
  • تقييم المقالة:

الوحدة:::::::::::

الشعور بالوحدة شعور مؤلم وفظيع ممكن يكون اشد واقوى من الالم الجسدى عشان كدة الانسان دايما بيهرب من الوحدة  اتذكر فى مرة كنت بتفرج على التلفزيون وكانو مستضيفين سياسى كبير من اللى قضو حياتهم فى المعتقلات وسألتة المذيعة اية اصعب حاجة اتعرضت ليها فى المعتقل وكانت اجابة الرجل كاالاتى ((انا بصراحة اتعرضت لضرب وشتيمة وسب ولعن وياما ات على وشى ودراعى اتكسر اكتر من مرة لكن اصعب حاجة اتعرضتلها ومكنتش بقدر استحملها كانت الحبس الانفرادى.......عارفة لية لان الانسان مخلوق اجتماعى بيعيش بالناس وللناس انا اقبل اتشتم واتهان قدام الناس على الاقل هاحس ان فى حد معايا بيشاركنى الامى واحاسيسى لكن اعيش لوحدى بدون اى انسان دية كانت اصعب حاجة))...........فعلا اصعب حاجة هى الشعور بالوحدة عشان كدة الانسان ابتكر كل الوسائل للا نتصار على الشعور بالوحدة احيانا حتى بيكون لجؤنا الى الله هو مجرد هروب من الشعور بالوحدة ...........................السؤال النهاردة انت حاسس بالوحدة؟؟؟ اللى حواليك حاسين بالوحدة ؟؟؟؟
اذا حبيت انك تنتصر على الشعور بالوحدة هاوقلك على طريقة سهلة وبسيطة مش هى الوحيدة لكن هى طريقة ممتازة ابحث حواليك عن شخص بيحس بالوحدة واكيد هتلاقى كتير اوى اوى ..........وخلى الشخص دة مايشعرش بالوحدة واثناء انقاذك لة من الغرق فى عمق الوحدة ستكون انقذت نفسك منها
جورج ارا ارام

» إضافة تعليق :

لكي تتمكن من التعليق يجب عليك تسجيل الدخول
البريد الالكتروني
كلمة السر  
او يمكنك الدخول والتعليق عن طريق فيسبوك او تويتر
 انشر التعليق على حائطي في فيسبوك او على صفحتي بتويتر
علق مع فيسبوك       الدخول عن طريق تويتر
او يمكنك التعليق بإستخادم اسم مستعار
اسمك المستعار:
آضف تعليق